tisdag 14 juni 2011

Lite fler bilder från brandfältet

Övar släckning med skumrör (bild ovan)

Innan "allvaret" drog igång övade vi rökdykning med sopsäckar på huvudet... Ser lustigt ut!

Med kemdräkter på, skulle vi stänga läckaget och livrädda

Övar strålföring

Jess goes wild med en pulversläckare

Här sved det i skinnet kan jag lova, jag och "kapten" kör pulver


Gasbrand!



Ibland fick man vila och dra slang också ;)


Jobbet på Börjessons Sjötaxi och charterbåtar är riktigt riktigt kul och lärorikt! Helt klart det bästa som hänt på länge! Vi kör runt företag i södra och norra skärgården, helt enkelt. Jobbet är på 3 olika båtar, alla olika storlek. Dock så började jag hemkomsten till Göteborg med att bli sjuk så det har blivit lite stiltje på det mesta ett tag nu. Måste börja komma i form inför Vansbrosimmet om 4 veckor framförallt! Och segelbåten kan ju vara bra att ta hand om litegrann också. Jag har åtminstone suttit en hel dag och splitsat dit kaus till de fasta förtöjningarna på Björkö, så den ligger fint nu med schacklar till bommen. All inredning är ditplockad nu också. Så det som saknas är ett elektroniskt sjökort till GPS:en som vi ska ordna genom en bekant till Janne Seglare, landströmskabel ska ordnas, kapa till lite mer förtöjningsgods i rätt längd, samt införskaffa ett fritidsbatteri så småningom.

Ja, jo. Mycket jobb blir det. Snart ska jag börja cykla till jobbet (Saltholmen). Om bara hostan kan ge sig någon gång!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu måste vi snart ut och få seglat nån gång?

/Janne seglare