måndag 15 november 2010

Det stora blå

Lite Creedence på stereon, jobbat 4 timmar och nu lite gött soffhäng med Ankis hemgjorda (nåja, gjord på Vanilj, men det är ju som hemma) pyttipanna i knät!

Ganska nöjd efter helgens 18-timmars förarintygskurs för båt ute i Långedrag på Sjösportskolan. Gick ju faktiskt ganska bra, och förarintyget finns nu i min blå bok! Söndagen bjöd dessutom på en 3-timmarstur med stålbåten Nawica i ganska okej väder. Kul att se hur det fungerar att köra och navigera i praktiken! Nu kanske man skulle bygga på med lite fler kurser? Det här med havet och segling är en fantastisk grej! Så oerhört STORT ämne, som jag aldrig trodde jag skulle falla så här hårt för. Kan inte få nog av information! Men så är jag nog ganska inspirerad av att bo härute bland alla båtarna och det stora stora havet... Man blir liksom hypnotiserad nästan? Hjärntvättad kanske? Vem hade trott det här för ett år sedan? Inte jag i alla fall! Längtar till vår och sommar som f-n! Fick även en del tips om hur man nästlar sig in i Ostindiefararens hemliga kretsar... Hade varit underbart att få komma i närkontakt med den sagolika båten på riktigt! En stor dröm för en drömmare som mig...

Funderar på att börja spela trummor... Ett annat ämne som tagit upp stora delar av min tankeverksamhet de senaste månaderna. Har alltid tyckt det varit ett härligt instrument. Kanske till våren? Tänk att få avreagera sig lite till tonerna av Bette Midlers Beast of burden... Mmmm!

Imorrn ska jag simma lite, senaste 3 gångerna har jag simmat 2 km utan paus. Lite duktig är jag allt! Sedan blir det jobb efter simmet. På onsdag är jag ledig, då blir det filmkväll med Niklas hos mig på loftet. Sedan jobb torsdag - torsdag. Najs!

Lite att se fram emot i vinter:
Tur upp till Skellefteå för skoter och skidåkning
Segling i Valencia
Crawlkurs


Inga kommentarer: