söndag 24 juni 2012

Midsommaraftonskväll

Kvällen blev så otroligt lyckad!

Lilie och Sara kom hem till mig tidigare och hjälpte mig förbereda mat och sådant innan jag åkte och jobbade. Sedan hämtades Martin, Victoria, Cecilia, Niklas, Mattias, Ellen, Heather och Mia på Saltholmen av mig och Henrik efter vi hade jobbat klart. När de gick iland på Bratten så åkte jag med Henrik till Donsö och förtöjde båten. Sedan när jag kom hem cirka 20 minuter senare var all mat och allt framdukat, och grillen var igång. Axel och Joel hade då redan anslutit då de är Styrsö-bor. Dock var det spöregn, men det var varmt och mysigt med tända ljus inne i tältet ändå. Tur man hade det! Snaps och snapsvisor, sill och potatis, grillspett, bröd, räkor, Västerbotten-ost, korv och jord på fötterna. Gästerna kände inte varandra men det blev en sån otroligt bra mix av folk! Vi åt, sjöng och snapsade Utö och "hemkryddad" vodka, och vid midnatt gick vi alla (vissa fick skjuts av en mystisk golfbil som plötsligt dök upp) ner till Halsvik och badade i det 15-gradiga vattnet. Klockan 02 började folk vilja gå och lägga sig, och Mattias och Niklas åkte hem med sista båten. Martin, Mia, Ellen, Heather, Sara och Lilie sov över. Dagen därpå blev det midsommarfrukost och lite segling. Supermysigt!

Idag laddar jag och Skeppare Hans om inför nästa drabbning hos mig, som idag blir inomhus då det ska spöregna igen senare. Tur jag har plats, blir hela elva stycken!





Inga kommentarer: