fredag 12 april 2013

Morötter

Nu har jag anmält mig till lite morötter i år igen. Eftersom jag gett mig den på att lära mig springa ordentligt så har jag anmält mig till TVÅ springlopp i år, samt Göteborgsklassikern som jag gör bara för att jag tycker om "tävlingar". Distanserna som ingår i den är korta och inget att skryta med, men skoj ändå. Blir 5 mil cykling Hisingen runt (sist jag cyklade det körde jag hela sträckan 11 mil men den sträckan ingår inte i klassikern), sedan 1 km simning i Delsjön och 1 mil löpning runt Skatås.

Så har jag även anmält mig till löpning på Tjejmilen i Stockholm 7 september.

Idag var första gången i mitt liv jag sprang en mil, så är lite stolt även om jag körde det sakta på löpband inomhus. Ville känna efter lite hur det kändes. Gött! Nu kanske man kan öka takten också! Femtonde seriösa löppasset, och visst går det väl framåt...

Det sjuka målet jag har är alltså att i september år 2014 springa Lidingöloppet på 3 mil, som ingår i den Svenska Klassikern. Från att ha avskytt löpning. Men har märkt att ju mer löpning jag tränar ju roligare blir det! Så vem vet var jag är om ett år?! Därefter är det "bara" Vasaloppet kvar då...

Inga kommentarer: