onsdag 1 maj 2013

Fox och hemkomst

I lördags var en av de bättre dagarna då det mellan 09.00-17.00 var kurs i modern fox på Brunnsparken i Örebro med Fun 2 Dance. Hela 73 personer var anmälda och jämna par var vi också. Himla lärorikt och kul, helt lyrisk! När man får till en sån där riktig mysfox och allt vara stämmer, finns inte mycket som slår det.

Träninen går jättebra och jag tycker det är kul att springa. Intervalltränar en gång i veckan enligt följande schema:

200 meter så snabbt jag orkar (cirka 50 sek) vila 90 sek
200 meter och vila 75 sek
200 meter och vila 60 sek
200 meter och vila 45 sek
200 meter och vila 30 sek
200 meter och vila 15 sek.

Sedan börjar jag om, brukar köra 3 set ungefär. Det är tungt på slutet när vilan är kort, men det går! Strävar efter att sista 200 metersrushen ska vara lika snabb som första.
Sedan brukar det bli en dag med lugn längre löprunda samt en runda där jag spriner 2 km på tio minuter.

Nu sitter jag "hemma" i vår Trindel på Donsö och myser i stormen. 12 m/s och 16 i byarna. Mysfaktorn är hög! Redigerar en film åt Henrik från år 1993 när han seglade ett fartyg i orkan utanför Shetland. Respekt får man! Har handlat det viktigaste, nu måste jag bara hämta lite grejer hemma i lägenheten också.

Imorrn blir det nog lite målning på Lyrön och sedan hem till Niklas för lite grillning på balkongen. Härligt!





Inga kommentarer: