måndag 9 april 2012

Hemma!

Hemma igen! Det var en lång lång hemresa, är fortfarande jetlagged och kan knappt sova trots att jag är grymt trött. Men det ger sig väl!

Snart någon gång när jag får tid har jag tänkt lägga upp lite bilder från resan. Ska dock få bilder av några som jag reste med också, blir roligare om jag har alla bilder samlade tänkte jag.

Ska flytta, hittat ett jättefint boende på 70 kvadrat i Styrsö By. Gammalt 1700-talshus med små dörrar och takbjälkar. Badkar. Stora rum med högt till tak. Massor med garderober. Underbart! Så på söndag har jag bokat lastbil för att köra med alla grejor från förrådet i stan. Så måste jag söka dispens för att ta lastbilen till Styrsö, samt boka plats på bil/godsfärjan som går från terminalen i Fiskebäck. Mycket att tänka på!

Mycket glad att så många (mest grabbar) anmält sig som frivilliga att hjälpa till med flytten :) Det är Martin, Peter, Axel, Annelie med flera. Härligt!

Sedan får jag ta resten av prylarna jag har i nuvarande stugan lite pö om pö... Har hittat en bäddsoffa och ett bord som skänkes bort här på Styrsö som jag tänkte lägga beslag på. Så får jag väl hitta några stiliga tavlor på båtar eller hav att hänga upp i huset, vill ha mer marin stil på det hela. Inbiten som man blivit!

Sedan är det fix med båten snart också, men allt har väl sin tid. Tänker inte stressa upp mig för mycket även om det är lätt hänt.


Inga kommentarer: