måndag 16 april 2012

Mycket nu!

Nu har jag varit hemma i en vecka och 2 dagar. Jag har jobbat varje dag sedan dess, samt hunnit börja flytta och skrapa + måla i hallen i nya lägenheten innan och efter jobbet. Trappan, väggarna och taket blir målat. Blir finfint till slut! Hunnit hämta en bäddsoffa och ett massivt köksbord med fyra stolar på Styrsö, samt slipat av hela bordsskivan och klätt om de fyra stolarna med nytt rutigt tyg. Jag har även hunnit fundera över hur min jobbsituation kommer att se ut inför hösten, och har kommit på en del lösningar som har med båtar att göra.

På tisdag nästa vecka blir det troligen flytt, himla skönt! Ska bara få dispens för flyttbilen, om det går att få tag på dem.

Imorgon är det körning med båtarna från tidig morgon till kväll, och Fjordskär har fått ny avgasslang så den är tät och fin. Sjöboden har fått spackel och snart nya tapeter. Jag har varit på bio och långpromenad med Niklas, samt gått med i roddklubben. På fredag åker jag till Kalmar förhoppningsvis för sista gången, hemma på lördag kväll igen.

Båten får jag ta hand om i maj, båtplats på Styrsö Bratten är nu ordnat.

Livet ordnar sig! Man hinner mycket om man bara vill! Känner mig gladare än på länge, antingen var det semester och sol jag behövde eller så är det den här underbara lilla ön som gjort mig gott. Livet i Hjuvik var ingen dans på rosor när allt kommer omkring.

Längtar efter en sommar med många nya erfarenheter och båtkunskaper!

Inga kommentarer: